FANDOM

Witamy w Arkham..

Jest rok 1715 od narodzin trzynastu proroków. Stare królestwo Arkham gnije. Pośród leśnych ostępów zalęgli się lykanie oraz znacznie gorsze rzeczy...podczas gdy miasta dawno przestały być bezpieczne. Najgorsze ścierwa tego świata urządziły sobie miłe legowisko pod twoim domem. Jednak twój król ci nie pomoże-Leoryk XIII nieżyje od trzech lat a srebrny tron stał się tylko przyczyną kłótni pośród zdegradowanych rodów tego świata.

Ponure przygody

AGothic w przeciwieństwie do głównego azur nie jest heroikiem. Ten setting powstał z myślą o osobach preferujących spokojną lecz do bólu hardkorową mechanikę. Z jednej strony istnieje tutaj rozbudowany sytem nieruchomości a z drugiej starcia z potworami są po prostu chore. A to wszystko jest utrzymane w mrocznym klimacie.

Inne ważne różnice między AGothic a Azuremyst

  • Znacznie ograniczona ,,magia". 
  • Mistyczne artefakty są bardzo trudne do zdobycia. Legendarna broń zazwyczaj jest tylko zwykłym arcydziełem kowalstwa.
  • Świat tkwiący gdzieś w późnym średniowieczu z elementami baroku, renesansu i oświecenia.
  • Broń palna.
  • Syststem wilkołactwa (hybrydy, później pojawią się druidzi zamieniający się w wilki) i wampiryzmu. 
  • Mechanika. Działający system nieruchomości oraz prawdziwy handel.
  • Trudne starcia. Poziom trudności w walce jeden na jednego może okazać się zabójczy.
  • Większa simsowość. 
  • Miekszkańcy Arkham są monoteistami. Wyznają jakieś bóstwo na które mówi: wielki nasz pan, ojciec krwi oraz metalu, władca wojny, opiekun zmarłych. Podobnie jak w zwykłym chrześcijaństwie na świątynie to kościoły a większe świątynie w miastach-katedry. Podczas odgrywania postaci zaleca się skupianie na postaci, nie dogmatach w które wierzy.
  • Świat jest opisany w sposób mało precyzyjny. Mapy są niedokładne a trakty niebezpieczne. Podroż z jednego miasta do drugiego jest trudna...a co dopiero opuszczenie rozpadającego się królestwa! W świecie bez telefonu, gazet oraz kolei ludzie mają bardzo ograniczone pojęcie o tym co jest kilkanaście kilometrów od ich spokojnego domu.

Statystyki postaci

  • Zdrowie: Ilość punktów zdrowia.
  • Obrażenia: Czyli z jaką siłą atakujesz.
  • Pancerz: Redukcja otrzymanych obrażeń.
  • Udźwig: Maksymalny ciężar twojego pancerza. Postacie z wysokim udźwigiem mają dostęp do lepszych pancerzy.
  • Złoto: Hajs do wydania. 

System walki jest bardzo prosty...

  1. Zaczyna atakujący. 
  2. Wszystkie ciosy zadają obrażenia równe (bazowe obrażenia postaci)+(obrażenia broni) odjąć (pancerz przeciwnika).
  3. Atak może zadać 0 obrażeń. Wtedy cel zostaje nietknięty. 
  4. Zdrowie ofiary ataku spada o wartość (np.3) zadanych obrażeń.
  5. Kontratak. Ofiara twojego ataku zadaje cios tak samo jak ty.

Taknowanie i walka z dużej odległości

W walce przeciwko potworom twoja drużyna musi wybrać ,,tanka" czyli wojownika walczącego wręcz który spróbuje odwrócić uwagę przeciwnika. Wybraniec zawsze jest celem priorytetowy jeżeli stwór lub człowiek nie ma innych celów które mógłby spróbować zabić w walce wręcz. 

Strzelcy

  • W walce na odległość są trzy poziomy zbliżenia: daleki, średni i walka wręcz.
  • Jeden uczestnik walki musi poświęcić turę by zmniejszyć odległość między nim a celem. Wojownicy z bronią białą powinni stać w średniej lub dalekiej odległości od celu by móc osłaniać ,,snajpera".
  • Broń zasięgowa może być używana na dalekimi oraz średnim dystansie. W walce wręcz musisz zmienić swoje zasięgowe cudo na coś co nadaje się do cięcia, tłuczenia lub rąbania (broń biała). 

Robimy postać 

  • Zdrowie: 20-twoje bazowe zdrowie.
  • Obrażenia: 1-to jest siła twoich pięści. Dodajesz do tego obrażenia twojej broni.
  • Pancerz: Brak-założ ubranie by zyskać +1 pancerza. 
  • Udźwig: 3-możesz poświęcić jeden punkt udźwigu by zyskać premię +2 obrażeń zadawanych przez bronią dystansową. Tej zmiany nie można cofnąć.
  • Złoto: 300-zaczynasz z taką ilością złota. Możesz potem się dorobić sporej fortuny.

Postać musi być gdzieś opisana. Blog? Tablica? Profil na tej wiki? Dobry wybór.

Ważne miejsca

Więcej z Fandomu

Losowa wiki