FANDOM

Na południe od ziem orków rozciąga się długi pas półpustynia a zanim można natrafić na rozrzucone osady ludzi.

Historia

Ludzie zamieszkiwali żyzny pas ziemi na południe od pustyni przez tysięce lat. Nigdy jednak nie udało im się stworzyć jednolitego państwa-po dziś dzień żyją rozbici w małych wioskach.

Kilkaset lat temu potężny wódz Orków zebrał ogeromną hordę i uderzył na południe. Ogromne pólacie pół płoneły a najeźdzcy zbierali stosy głów. Przerażeni ludzie nie stawiali oporu. Kiedy owce czekały na rzeź, powrócił dawno zapomniany pasterz-wysłannik jednego z kultów Arwandosa. Pierwszy zealot pokazał przerażonemu ludowi że śmierć wojownika jest lepsza niż poniżajace tortury lub niewola. Wiesniacy chwycili za broń i po miesiącu walk wyparli dzikusów ze swoich domostw.

Społeczeństwo 

Mieszkańcy tej krainy żyją w niewielkich lokalnych strukturach. Cały ich świat kręci się wokół domowego ogniska przez co ci ludzie nie interesują się dalekim światem. Wielka rodzina jest najważniejsza. Ktoś w królestwie elfów ma troje dzieci? Tutaj czwórka to normalność. Praktycznie każdy tutejszy ma liczne rodzeństwo. 

Z czasem liczne rodziny się rozrastają a synowie biorą za żony kobiety z odległych wiosek. W ciągu kilku pokoleń ród się znacznie rozrsasta a cześć potomków migruje i zakłada nowe wioski. W ciągu 100 lat z jednej rodziny może powstać kilka nowych osad! Praktycznie wszyscy są tutaj spokrewnieni.

Klimat

Gleby Aduntah są bardzo żyzne co sprzyja rozwojowi rolnictwa. Dodatkowo temperatura tutaj nigdy nie schodzi poniżej siedmiu stopni Celsjusza. Mimo to można tutaj rozróżnić trzy pory roku: trochę suchą (20-30C, małe lub średnie opady deszczu), wiosnę (19-14C, średnie opady) oraz wilgotną zimę (13-8C, duże opady). Każda pora roku trwa tutaj po cztery miesiące.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki