FANDOM

Basthari (po elfiemu obrzydliwość, wypaczenie) są odłamem elfiej rasy który ponad 5500 lat temu zbuntował się przeciwko swoim bogom, królowi i restrykcyjnym zasadom leśnego społeczeństwa.

Historia

Herezja Narhmaga

Długousi od tysięcy lat żyją według swoich dziwnych zasad. Każdy ma swoje miejsce a na wszystko jest czas. Jednak brutalny porządek nie podbał się czarodziejowi zwanemu Narmhagiem czerwonym-ten młody elf chciał uwolnić swoją rasę od tyrani monarchy, kręgu magów który niemożliwiał studia na ,,prawdziwą mocą" i niezbyt wygodnych traktatów jakie wiązały jego lud z raczkującymi państwami ludzi.

Po setce lat planowania oraz zbierania sił arcymag ruszył na stolicę co zapoczątkowało trwającą aż trzy wieki wojnę domową. Początkowo rebelianci zdawali się wygrywać-zajeli pałac monarchy oraz jedną czwartą królestwa. W roku 210 po wybuchu powstania do wojny włączyli się ludzie dzięki czemu lojaliści wygrali bitwę pod Seqqaciąg starć na przedmieściach stolicy i w roku 246 odbili stolicę. 

Bitwa o Harin

Po 276 latach w rękach wojsk ,,zdrajcy" znajdowało się tylko jedno wielkie miasto- zamieszkane w tamtym czasie przez 70 000 osób metropolia Harin. Sama osada nie miała jakiegoś wielkiego znaczenia taktycznego, jednak utrata kolejnego ośrodka miejskiego mogła by oznaczać koniec rebeliantów.

Na początku 277 roku wojny lojalne królowi elfy uderzyły na pozycje buntowników. Lojaliści mieli dziesięciokrotną przewagę liczebną ale to heroizm obrońców zdawał się być ważniejszy. Walki o każde drzewo, dom czy skrawek ziemi były długie i brutalne. Brat stawał przeciwko bratu a ojcowie zabijali swoich synów aż ich własne dzieci nie powbijały im mieczy w serca. 

Nie minęły dwa tygodnie a nowa krew zaczęła płynąć ulicami. Zniszczone fortyfikacje były zalewane przez potop ludzkich wojowników którzy przybyli do miasta po głowę Narhmaga. Czwartego miesiąca 277 tylko centrum miasta znajdowało się pod kontrolą buntowników. Jednak masywne ludzkie katapulty przy wsparciu konnicy miały to zmienić. Dnia 14 tego miesiąca, dokładnie o świcie hala spotkań została zalana deszczem pocisków a od strony ruin murów miejskich uderzyły tysiące konnych....a słuch po wojskach wroga zaginał. 

Wielka ucieczka

Wkrótce wyszło na jaw że przywódca zdradzieckich elfów złamał wszystkie zasady jakim kierują się inteligętne istoty i otworzył portal do Otchłani! Jego duszę pożarł któryś z lordów pustki a jego magowie zaczerpneli plugawej mocy w celu wzmocnienia czaru który miał otworzyć drugi portal, co uratowało pozostałych. Za każdego elfa który znikał za portalem prowadzącym poza granice królestwa pojawiały się dziesiątki plugawych bytów które rzucały się na ludzkich rycerzy.

Nowy dom

Mroczne elfy wylądowały w opuszczonej twierdzy krasnoludów która z czasem stała się ich nowym domem. Po upadku powstania pozostali wygnańcy zaczeli do nich spływać tysiącami dzięki czemu nowe królestwo zaczeło się rozrastać w niepokojącym tempie.

Mroczne elfy a Nork'ghurn

Jak mawiają, wróg mojego wroga jest moim przyjacielem. Basthari nigdy nie podpisali traktatu pokojowego z resztą elfów więc wojna domowa trwa nadal. Krasnoludy mają z kolei obsesję na punkcie odbijania raz utraconych twierdz co raczej nie czyni ich sojusznikami nieproszonych lokatorów miasta iglic....

Prymitywne rasy pokroju orków bardzo szybo spostrzegły że z tymi nowymi elfami coś jest nie tak, więc po kilku latach dyplomacji spod znaku miecza i topora wygnańcy dołączyli do hordy. Od tysięcy lat ubrani na czarno magowie i zakuci w stal czarni rycerze wspierają swoich dzikich przyjaciół.

Kultura

Wpływy otchłani

Bez kontroli ze strony swoich dawnych przywódców mroczne elfy zaczęły eksperymentować z wszystkimi rodzajami mocy, nawet tymi których lepiej nie tykać. Na szczęście to wszystko skończyło się na przywoływaniu jedynie istot z piekieł dzięki czemu najgorsze, najobrzydliwsze i najbardziej szalone świadomości wszechświata nie zwróciły uwagi na panoszące się po tej ziemi nędzne rasy. 

Jednak prawdziwe demony są wystarczająco przebiegłe by stanowić zagrożenie dla wszelkich inteligentnych form życia do których wygnańcy chyba się nie zaliczają. Wszystkie inne królestwa które szkoliły demonologów spotkała zagłada...a mroczne elfy wybłagały od lordów pustki status marionetek. Według tego prostego układy synowie Narhmaga umożliwiają istotom czystego zła mordowanie swoich wrogów a ci darują im życie. 

Iglice

Niektóre rody Basthari zwą siebie Iglicami i przybierają specyficzne przydomki związane ze swoją specyficzna profesją. Jednak w przeciwieństwie do ludzkich cechów rzemieślniczych, wszyscy członkowie iglicy stają się swoimi krewnymi poprzez adopcje krwi.

Rasowa premia do statystyk

Cecha Wartość
Prędkość +10
Wytrzymałość +8
Siła +5
Zręczność +10
Opanowanie +6
Moc +22
Wiara +8
Parapsychika x

Zmiany w klasach

Rycerz otchłani (paladyn)

  • Wariant paladyna .
  • Zły wojownik ciemności kierujący się w pierwszej kolejności wolą potępionych kapłanów oraz lordów otchłani.
  • Jego plugawe ostrze zadaje obrażenia nie od mocy dobra, lecz plugawej esencji zła.
  • Zamiast pasywki ,,Wiara ponad złą magię" zyskujesz możliwość nauki czarnej magii. Wymagania zaklęć są jednak....potrojone.

Mroczna dłoń (strzelec)

Mroczne dłonie miasta Iglic to rdzeń potęgi Bastharich. Ci zaprzysiężeni wrogowie dobra już wieki temu wypaczyli wspaniałe tradycje elfich łuczników.

  • Wariacja na temat strzeleca.
  • Nie może używać kusz.
  • Zdaje dodatkowe +2 obrażeń za pomocą łuków.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki