FANDOM

Wiara czyni cuda. To ona popycha często bezwolne masy do czynów wielkich i chwalebnych. Jednak niektórzy wojownicy niosą słowa bogów pośród chaosu oraz zniszczenia świętych wojen.

W różnych kulturach zwie się inaczej. Przykładowo bitewni kapłani Gnolli zazwyczaj są zwani Turz-Awantuk (gno.Kły Wielkiego ojca Awantuka) podczas gdy znacznie prostsze słowo ,,kapelan" opisuje kapłanów wojny w królestwach ludzi.

Domeny kapłańskie

Kapłani bitewni posiadają dostęp do tzw.aspektów swoich bogów. Otóż każde bóstwo w świecie kryształu może posiadać od jednej do kilku domen będących odzwiercidleniem charakteru danego bóstwa.

Dobieranie domen

W przeciwieństwie do większości systemów RPG, tutaj możesz władać nawet 3 domenami kapłańskimi! Niestety, wszystkie twoje domeny muszą być ,,obsługiwane" przez jedno bóstwo. Domeny kapłańskie działają tak samo jak domeny mocy magicznej-możesz władać czarami tylko z domen którymi władasz.

Wady i zalety

Zalety

  • Baaardzo wszechstronna klasa.
  • Możesz dobrać tylko jedną lub dwie domeny. W takim przypadku dostaniesz +2 do prędkości za każdą niedobraną domenę.
  • Może nosić ciężki pancerz.
  • Dobre wsparcie.
  • Klasa dostępna raczej wszystkim rasom.
  • Może robić za zastępczego obrońcę.

Wady

  • Musi się specjalizować tylko w jednym bożku...
  • Podwójna kara do prędkości wynikająca od tarcz. Jeśli jakaś tarcza obniża twoja statystykę ,,prędkość" o -2 to jako kleryk wojny dostaniesz -4 do prędkości.
  • Niektóre bóstwa posiadają tylko 1 domenę..
  • Jeśli dobierzesz do tej klasy kolejną (dwuklasowość) otrzymasz -10 do wiary.
  • Tylko elfy mogą mieszać tą profesje z klasami magicznymi.

Klasowe premie do statystyk

Cecha Wartość
Prędkość +6
Wytrzymałość +12
Siła +7
Zręczność +6
Opanowanie +10
Moc +5
Wiara +25
Parapsychika x

Więcej z Fandomu

Losowa wiki