FANDOM

Krasnoludy wyznają swoich własnych bogów. 

Główne bóstwa Pernach (kras. wojna)

  • Karan-Ojciec kowali. Mityczny przodek pierwszych królów gór oraz nauczyciel brodatej rasy. Jego kult jest bardzo powszechny wśród kowali oraz wojowników. Samo bóstwo wydaje się prowadzić swoich wyznawców na drogę dyscypliny. Fenomenem wśród kapłanów tego świata jest militarny charakter głównego kultu-klerycy Karana noszą ciężkie zbroje i palą wrogów starej rasy za pomocą potężnej mocy ognia. Karan jest przedstawiany jako wysoki krasnoludzki zbrojny o twarzy z kamienia.
  • Kareos i Wanuk- Bliźniacy, młodsi bracia Karana. Wyznawani głównie przez berserkerów. Dla krasnoluda hańbą jest opuszczenie posterunku w pogoni za wrogiem podczas gdy dwaj bliźniacy nie szczędzą okazji do walki. Dzika pogoń, brutalne natarcia oraz uczucie furii są dla ich wyznawców czymś w rodzaju krasnoludzkiego hedonizmu. Na rzeźbach boscy bracia są przedstawiani jako pozbawieni zarostu bersekerzy.
  • Nanek- Wujek magia. Opiekun inżynierów oraz piromantów. Przedstawiany zwykle jako szkielet starego krasnoluda z długą czerwoną brodą.

Domena Burchag (kras.twierdza)

  • Nenachi- Kobiece bóstwo domowego ogniska. Specyficzną rola tego bóstwa ma związek z tradycyjną rolą kobiet w społeczeństwie krasnali. Wojna jest dla facetów podczas gdy kobiety mają pilnować domu i czekać z ciepłą strawą..
  • Lenikez- Kolejna kobieta w tym panteonie. Opiekuje się śpiącymi, osobami z zaburzeniami depresyjnymi, dziećmi oraz wdowami po wojownikach. 

Więcej z Fandomu

Losowa wiki