FANDOM

Provekta jest całkowicie oddzielnym światem, nie powiązanym w żaden sposób ze światem realnym lub głównym światem wiki. Wszelkie tutejsze konflikty są fikcyjne a niektóre zdarzenia mogą być brutalniejsze. 

Zmiany w mechanice

Narodowowość

W tym uniwersum nie istnieją żadne fikcyjne rasy (elfy, orkowie) ale nadal możesz wybrać coś w rodzaju ,,rasy" dla swojej postaci. Narodowość nie daje żadnych specjalnych umiejętności.

  • Ashback- Ludzie z centralnej Provekty. Biali, przypominają europejczyków. Praktycznie nia mają własnej tożsamości narodowej przez co dobrze się czują w tym państwie.
  • Wedengrat- Mieszkają głównie w wsiach południa. Posiadają własny (nielegalny) język oraz kulturę opartą na plemiennych fundamentach. Mieszańcy białej i żółtej ,,odmiany" człowieka. Posługują się własnym pismem.
  • Priveti- Mieszkańcy południowego zachodu. Nielegalnie wyznają religię znaną jako droga słońca i część z nich chce mieć własne państwo. Z wyglądu przypominają arabów.

Technologia

Ten świat tkwi gdzieś w okolicach późnej II wojny światowej. Sama Provekta posiada liczną armię w której można znaleźdz potężne maszyny kroczące, pływające fortece i samoloty zrzucające bomby wielkości samochodów. Tutaj technologia poszła w zupełnie inną stronę. Zamiast rozwijać zieloną energię mieszkańcy tego świata skupiają się na praktycznie nieskończonych pokładach węgla i ropy.

Zamiast koni funkcjonuje tutaj kolej. Potężne pancerne pociągi suną przez kraj. Te monstra osiągają nie raz długość ponad 15 wagonów co przy prędkości nie raz 150 kiliometrów na godzinę robi wrażenie. Przejazd takiego monstrum nie może być zakłucony  żaden sposób ponieważ tory są praktycznie niezniszczalne-muszą wytrzymać nacisk setek ton oraz potężne tarcie. 

Telefonia praktycznie nie istnieje. W największych miastach istnieją stacje przesyłu głosu w których obywatele mogą zadzwonić do innego miasta....pod warunkiem że ktoś dorzuci węgla do generatora.

Klasy

Tutaj nie ma systemu klas. O twojej postaci decyduje tylko ekwipunek, narodowość i cechy charakteru. Walka zdarza się tutaj rzadko a cały setting kładzie nacisk na myślenie, nie nawalanie we wszystko co się rusza.

Droga ludu 

Kilkadziesiąt lat temu Provekta była królestwem. Jednak trzy rewolucje...o których nie wolno mówić zrobiły z niej republikę. Czwarta przekazała władzę parti zwanej VolkscherfartNatyskeKomuntysy (z Achbackiego, Ludowa Partia Konteryczna)  która walczyła o tak zwane dobro ludu miast i wsi. Domyślasz się? Droga ludu to tutejsza odmiana komunizmu z pewnymi różnicami w stosunku do ZSSR:

  • Konteryzm słabiej skupia się na robotnikach. Według oficjalnej propagandy państwem rządzi lud pracujący. Nie ważne gdzie pracujesz, ważne że wszyscy pracownicy fizyczni są równi.
  • W tym uniwersum istnieje słowo komunizm i może być używane zamiast neologizmu konteryzm.
  • Konteryzm dopuszcza istnienie własności prywatnej. Mieszkańcy posiadają własne mieszkania, meble i przedmioty a kradzież jest ścigana. Jednak, kto posiada za dużo ten naraża się partii. Ludzie zbyt bogaci są kierowani do obozu reedukacji (śmierci) a ich dobytek jest konfiskowany przez państwo.
  • Gospodarka jest podzielona na sektory. Prywatne przedsiębiorstwa są nielagane. Każdy sektor zajmuje się produkcją określonego rodzaju dóbr np.butów.
  • Homoseksualizm jest częściowo tolerowany. Jednak, wszelkie formy okazywania miłości na ulicy są podejżane. Ploretariusze nie mają się wyróżniać.
  • Religia? A naco to komu? Wszelkie zabobony są zakazane.
  • Państwo zapewnia tylko podstawową edukację w postaci zdrewnstad (7 lat, coś jak podstawówka ale od 7 roku życia) oraz Konterwetu (5 lat, niby gimnazjum ale nie obowiązkowe). Daje są szkoły partyjne dzięki którym da się zdobyć tytuł naukowy w zaledwie 6 lat. Niestety, szkoły partyjne przyjmują tylko osoby w których rodzinach nie było żadnych zesłań do obozu...do 5 pokoleń wstecz.
  • Jedyną metodą ekspansji drogi ludu jest wojna. Tutaj nie istnieje coś takiego jak ,,komintern".
  • Wszelkie różnice narodowościowe są zacierane. Jest tylko ,,lud Provekty". Zamiast autonomicznych republik są tak zwane strefy. Każda strefa ma gubernatora.
  • Państwem rządzi ojciec narodu. Obecny nazywa się Jhontkin Partenson, jest dosyć wysokiego wzrsotu i na dodatek posiada długie białe włosy. Poprzednim ojcem narodu był łysy Andrew Waltener. Serio? Już w to wierzysz? Tak naprawdę państwem rządzi wysoka rada ale zwykli obywatele o tym nie wiedzą.
  • Radia można posłuchać tylko w centrach radiowych. Prywatne odbiorniki są całkowicie nielegalne. 

Ważne organizacje państwowe

Szkarłatna armia

Tutejszy odpowiednik armii czerwonej. Armia provekty jest jedną z liczniejszych w jej świecie ale ma spore kłopoty z okolicznymi państwami. Tamtejsze ludu nie chcą konteryzmu i utraty wolności. Ale wszelki opór da się złamać. Przemysł Provekty cały czas skupia się na produkcjii potężnych maszyn kroczących, samolotów klasy lewiatan oraz ogromnych pływających fortec. 

Za kolosami ciągną się szeregi zwykłych żołnierzy i komisarzy politycznych. Zwykli siepacze są uzbrojeni w karabiny maszynowe oraz broń do walki wręcz a komisarze dostają zazwyczaj broń przystosowaną do masowych egzekucji.

Konmiseriat

Organ partii odpowiedzialny za lojalność żołnierzy oraz tłumienie buntów na zapleczu frontu. Wszyscy komisarze są lojalni i praktycznie nie znają pojęcia ,,człowieczeństwo". Ich twarzą jest twarz partii, nogami maszerujące wojsko a rękoma masowe groby wrogów. Cielesna powłoka komisarza jest ukryta pod czarnym pancerzem a głowę chroni masywna maska przeciwgazowa z namalowana czaszką na twarzy.

Liga pracy

Tutejszy odpowiednik związków zawodowych. Broni interesów państwa. Przyjmują tylko robotników przemysłowych którzy wyrabiają minimum 120% normy ale członkostwo w tej organizacji znacznie ułatwia awans w obrębie zakładu.

Liga pracy słynie z przesadnie wystrojonych parad przodowników zawodu. Setki ludzi gromadzi się w tedy na placu rewolucji by maszerować przez następne kilka godzin ulicami stolicy.

Ważniejsze miejsca

Plac rewolucji

Największy plac stolicy Provekty czyli Bergonu. Ta ogromna sztuczna równina ma 5 kilometrów szerokości i aż 10 kolejnych długości. Centrum placu zajmuje 300 metrowy kolosalny pomnik ojca ludu. Dobrze zbudowany robotnik przedstawiony na tej rzeźbie trzyma w prawej ręce ogromny pokryty płaskorzeźbami młot a w lewej trzyma równie potężny sierp. Głowa anonimowego herosa jest łysa a twarz niemal idealna-każdy głęboko wierzący w wolę partii zobaczy tam swoją własną twarz...a przynajmniej tak mawiają.

Front zachodni

Zniszczone wojną pustkowie. Od kilku lat trwa wojna z Cesarstwem Hendaru, republiką Nimachji, związkiem Terkenii oraz Stanami Zjednoczonymi Półwyspu Karenu. Te państwa są duże tylko z nazwy. Od zwycięstwa lud pracujący dzieli tylko nieudolność jego dowódców oraz niewydajny przemysł zbrojeniowy. Żadna ze stron nie może wygrać a wojska tkwią w okopach już od kilkudziesięciu miesięcy. 

Ciągłe walki doprowadziły do katastrofy ekologicznej na całej długości kilkuset kilometrowego frontu. Między długimi liniami okopów tkwią miliony niewypałów, glebę zatruwają resztki gazów bojowych a niepochowani zmarli stają się siedliskiem najgorszych chorób.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki