FANDOM

Rycerz - potężna klasa skupiająca się na obronie słabszych.

Wady i zalety

Zalety

  • Prawdopodobnie jedna z najmocniejszych klas do walki wręcz.
    Mount and blade by saturnoarg
  • Świetne statystyki. Ludzie którzy zdecyduja się na śieżkę honoru potrafią utrzymać pierwszą linię nawet podczas walki z dużą ilością nędznych orków.
  • Znakomity materiał na ciężkozbrojnego wojownika.
  • Baaaardzo wszechstronna klasa. Rycerz może walczyć praktycznie każdą bronią białą, nosić dowolny pancerz i siać spustoszenie z grzbietu wierzchowca.
  • Duże premie podczas walki z grzbietu konia czy innego zwierza.
  • Urodzony przywódca. Szlachetni obrońcy ludu często dostają zadania związane z zarządzaniem osadami lub nawet dowodzeniem armią!
  • Cnoty rycerskie-za każde 20 punktów wiary otrzymujesz możliwość dobrania dodatkowej umiejętności zapewniającej potężne premie.
  • Łatwa klasa do odgrywania.
  • Epickość. 

Wady

  • Ciężki pancerz spowalnia. 
  • Niedobór umiejętności aktywnych.
  • Niektóre typy istot sa niewrażliwe na obrażenia fizyczne.
  • Profesja tylko dla ludzi i elfów
  • Konieczność pakowania w siłę, wytrzymałość, prędkość i wiarę jednocześnie. Jeśli otrzymasz ,,jeden punkt do wybranej statystyki" to żadna opcja nagle nie sprawi że twój heros stanie się znacznie potężniejszy.
  • Lojalność wobec króla.

Premie do statystyk

Cecha Wartość
Prędkość +12
Wytrzymałość +40
Siła +12
Zręczność +12
Opanowanie +5
Moc +1
Wiara +10
Parapsychika x

Umiejętność klasowa

Wrodzona charyzma (pasyw)

Dzięki swoim umiejętnością przywódczym oraz znanemu nazwisku lord potrafi już samą swoją obecnością zmotywować prosty lud do działania. Chłopi szybciej zbierają plony, kowale sprawniej obchodzą się ze stalą a robotnicy wreszcie przestają się obijać.

  • Stawianie nowych lub ulepszanie starych budynków jest o 20% tańsze. Redukcja kosztów nie kumuluje się z innymi ,,promocjami" i efektami.
  • Wszystkie budynki generujące przychód w złocie lub surowcach prostych generują o 15% więcej zasobów które możesz wykorzystać do rozwoju osady. Premia do produkcji się kumuluje z innymi podobnymi bonusami.
  • Uwaga! Pod działaniem wrodzonej charyzmy znajdują się tylko te osady w których znajduje się postać. Dodatkowo, król musi ci nadać prawo do zarządzania osadą. Nawet kilkunastu rycerzy degustujących wysokoprocentowe trunki w pobliskiej tawernie nie zmieni zabitej dechami wiochy w gospodarcze centrum królestwa.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki