Uwaga! Statystyki postaci są określone głównie przez jej klasę i rasę więc żaden gracz nie ma prawa bez żadnego mechanicznego powodu nagle zwiększać staty swojego herosa.

O statach postaci

Cyferki!

Statystyki postaci są proste do ogarnięcia dzięki czemu odgrywanie postaci nie wymaga otwartego arkusza kalkulacyjnego. Na dodatek mechanika chroni zwykłego użytkownika przed nadużyciami ze strony administratora dzięki czemu o sile postaci nie decydują uprawnienia gracza.

Statystyki-co robią

Zdrowie i inicjatywa

  • Prędkość-W turowym systemie walki zaczyna najszybsza postać. 
  • Wytrzymałość-Tak po ludzku, punkty zdrowia. Jeśli żywotność spadnie do 0 to twoja postać nie umiera automatycznie, lecz wchodzi w stan ,,krytyczny" z którego może wyjść jedynie dzięki ingerencji innej istoty.

Walka wręcz

  • Siła-Zwiększa obrażenia jakie twoja postać zadaje za pomocą niektórych rodzajów broni. Wszelacy magowie również korzystają z broni białej. Niezbędna dla postaci chących zadawać konkretne obrażenia za pomocą zwykłych narzędzi mordu.
  • Zręczność-Robi to samo co siła.

Magia

Statystyki związane z rzucaniem zaklęć zazwyczaj  nie powinny być brane pod uwagę jeśli grasz typowym wojownikiem, jednak żeby nie robić zbędnego zamieszania każda karta postaci powinna je uwzględniać.

  • Opanowanie-Redukuje obrażenia jakie twoja postać odnosi podczas używania mocy magicznej. Odejmujesz wartość tej statystyki od obrażeń jakie powinnien ci zadać twój czar i gotowe.
  • Moc-Wymagna przy nauce nowych zaklęć. Niektóre czary wymagają np.17 punktów mocy co oznacza że musisz mieć moc postaci równą 17.
  • Parapsychika-Zalecam ignorowanie tej cechy, o ile nie grasz psjonem. Mało istotny badziew.....którego wartość zawsze wynosi 1 dla wszystkich ras (+premia od klasy).
  • Wiara-Moc, tylko że w wersji dla kapłana.

Karta statystyk

Cecha Wartość
Prędkość x
Wytrzymałość x
Siła x
Zręczność x
Opanowanie x
Moc x
Wiara x
Parapsychika x

Ruch

Podczas waliki odległość od przeciwnika jest wyrażana w poziomach oddalenia. Podczas swojego ruchu możesz przemieścić swoją postać o dwa (2) poziomy oddalenia. 

  1. Poziom pierwszy czyli walka wręcz. Możesz zattakować przeciwnika za pomocą każdej niezasięgowej broni.
  2. Lekkie oddalenie. Tylko broń drzewcowa i miotana.
  3. Brak kontaktu fizycznego. Z jakieś 4-6 metrów od przeciwnika. Broń zasiegowa pokroju łuków, kusz oraz oszczepów powinna działać.
  4. Znaczące oddalenie. 7-10m od celu. 
  5. Istotne oddalenie. 11-15m. To maskymalny skuteczny zasięg broni miotanej.
  6. Średni kontakt. 16-20m.Nadal możesz korzystać z broni miotanej ale wszystkie pociski tego typu będą tutaj zadawać tylko połowę obrażeń. 
  7. Daleki kontakt. 21-25m. Tak samo jak w przypadku dalszych pozycji, walką zajmują się głównie magowie i łucznicy.
  8. Brak kontaktu. 26-45m.
  9. Przedpole. 45-60m. Ej Stefan, chyba kogoś widzę...

Więcej z Fandomu